PENIPUAN MENGGUNAKAN MAKLUMAT BSN
Pelanggan yang dihormati,
Kami ingin mengingatkan anda untuk berhati-hati sekiranya menerima sebarang panggilan, mesej SMS atau emel palsu mendakwa dari pihak BSN yang meminta maklumat akaun anda.
Anda diingatkan untuk:
- JANGAN dedahkan sebarang maklumat akaun/ kad kredit/ debit anda kepada pihak yang tidak dikenali.
- BSN tidak akan meminta maklumat peribadi yang sensitif daripada pelanggan melalui panggilan telefon, SMS atau emel.
- Jika anda mempunyai sebarang keraguan tentang identiti pemanggil, nombor telefon atau emel, sila hubungi Pusat Perhubungan Pelanggan BSN melalui talian 1300-88-1900 untuk pengesahan.
Pelanggan juga dinasihatkan untuk segera melaporkan sebarang transaksi tidak sah atau mencurigakan kepada Pusat Respons Scam Kebangsaan (NSRC) melalui talian 997.
Terima kasih.
12 Ogos 2024